Πολλές φορές έχει παρατηρηθεί ότι μηχανήματα που θεωρούμε ότι λειτουργούν, όταν τα χρειασθούμε, βρισκόμαστε προ εκπλήξεων.
Πόσο μάλλον σε μηχανήματα τα οποία χρησιμοποιούνται για την σωτηρία ανθρωπίνων ζωών, όπως οι αυτόματοι απινιδωτές (AED), οι οποίοι και βρίσκονται σε επιλεγμένα σημεία, αεροδρόμια, αεροπλάνα, πλοία, σιδηροδρομικούς σταθμούς, εταιρείες, δημόσιες υπηρεσίες και γενικότερα όπου υπάρχει χώρος συνάθροισης κοινού, με αποτέλεσμα την μεγάλη πιθανότητα εμφάνισης ενός προβλήματος υγείας (καρδιακού επεισοδίου).
Οι κατασκευαστές αυτών των συσκευών, αναφέρουν ότι δεν χρειάζονται έλεγχο από εξειδικευμένους τεχνικούς απλά ο χρήστης πρέπει κάθε ημέρα να ελέγχει την κατάσταση της, από την ενδεικτική λυχνία που έχει επάνω της η συσκευή.
Πως όμως διασφαλίζεται ο χρήστης ότι η συσκευή θα λειτουργήσει την στιγμή που την χρειάζεται;
Έχουν εκφραστεί πάρα πολλές γνώμες και έχουν δημοσιευτεί αρκετά άρθρα ειδικά στην ένωση τεχνικών ιατρικών μηχανημάτων ECRI (www.ecri.org), σχετικά με το θέμα της δοκιμής ή όχι. Το συμπέρασμα είναι ότι έγκειται στον εκάστοτε χρήστη πως αισθάνεται πιο ασφαλής.
Η Fast Medical Service έχοντας κοινωνική ευθύνη και θεωρώντας ότι είναι σημαντικό να γνωρίζει ο χρήστης, έστω μία φορά τον χρόνο, ότι λειτουργεί, πραγματικά, η συσκευή του, εφαρμόζει την πολιτική της προληπτικής απινίδωσης σε ειδικό εξομοιωτή ανθρωπίνων παραμέτρων, ο οποίος εξομοιώνει πλήρως την επείγουσα κατάσταση ασθενούς με καρδιακό πρόβλημα και καταγράφει την αντίδραση του απινιδωτή.
Μετά το τέλος των δοκιμών εκδίδει αναφορά και γραπτή αναφορά της λειτουργικής κατάστασης της συσκευής.
Με αυτόν τον τρόπο διασφαλίζεται ο κάτοχος της συσκευής ότι αυτή λειτουργεί και σε πραγματικές συνθήκες.
Σε επέκταση των ελέγχων και των δραστηριοτήτων, γίνεται έλεγχος των μπαταριών και ειδικά για αεροπορικές εφαρμογές, εάν βρεθεί πρόβλημα, τοποθετούνται μπαταρίες με πιστοποιητικά των διεθνών οργανισμών ICAO και IATA.